Plzeňská 50 Tisk E-mail
Středa, 11. září 2013
 V sobotu jsem si odjel svou letošní premiéru mimo-Goofáckých závodů na kole. Společně s Icem jsme se zúčastnili závodu Plzeňská 50 v seriálu KPŽ. Jak jsem právě uvedl, jednalo se o mou letošní premiéru, a proto jsem se na ní chtěl řádně připravit. To se mi ale vůbec nepovedlo, celý předchozí týden jsem totiž proležel v posteli a kurýroval se, abych měl sílu vůbec vstoupit do startovních bloků. Situace se v pátek dost uklidnila a v sobotu ráno jsem se cítil po řádném nadopování léky docela fajn. Náš závod se kryl s běžeckými závody v od Plzně ne zas tak vzdálených Plasech, kde se Hanka (Iceovka) rozhodla poprat s ½ maratonovou tratí. Vyjeli jsme tedy společně jedním autem časně ráno. Atmosféra v autě začala malinko houstnout, když nám navigace oznámila příjezd do Plas přesně v 9 hodin, kdy byla uzávěrka registrací na zmiňovaný ½ maraton.

Vše jsme ale zvládli a Hanka se úspěšně zaregistrovala. Dravou cestou po typických českých menších silnicích ve mně ale probudila příznaky nachlazení a v Icovi se taky začínaly ozývat následky jeho příprav z předchozího večera, kdy jeho boss slavil narozeniny J. I tuhle krizi jsme ale oba zvládli bez nehod, nasedli jsme na kola a hurá směr Plzeň. Naší prezentaci a přípravu na závod jsme taky v pohodičce vyřídili, takže se tady o tom nemusím rozepisovat a přejdu k závodu samotnému.

Na plzeňském náměstí zazněl startovní výstřel přesně v 11:30 po pár kilometrech v pelotonu nás trať zavedla do terénu, kde se začal velký peloton postupně trhat. Vzhledem k tomu, že v posledních dnech bylo dost sucho, prášilo se skoro na všech úsecích a tím byla zhoršená viditelnost a dost i dýchání. Ze začátku jsem se cítil plný sil a předjel jsem dost lidí, podvědomě jsem se ale krotil, protože jsem se bál nástupu nepříjemných křečí, kterým jsem se i přesto nevyhnul a zhruba od 40 km jsem s nima čas od času bojoval. Plzeňská 50 je závod, který se do seriálu KPŽ vrátil po 6 leté pauze a v porovnání s ostatnímy závody bych ho považoval za dost rychlý. Z osobních zkušeností mi dost připomínal Valtické cyklobraní, kterého jsem se zúčastnil vloni. Počet nastoupených metrů i profil trati tomu dost napovídali. Je pravdou, že oproti Valticím tady v Plzni bylo dost technicky náročných úseků, které se nepříjemně odrážely v celkové únavě organismu. Hlavně se totiž jednalo o klesání, kde jsem sázel na to, že si trochu odfrknu. To tu ale bohužel nebylo dost možný. Závod se mi celkově dost líbil, jedinou výtku směrující k organizátorům bych měl k nedostatečnému pokrytí kritických úseků lidmi, kteří by upřesňovali značení trati. Z toho důvodu jsem společně s dalšíma dvěma závodníkama zhruba na 38 km v lese špatně odbočil a po ujetí zhruba 1,5km jsme se museli vracet zpět do kopce, takže jsem si odbyl také své první zabloudění na závodech vůbec. Trošku mě to mrzelo, protože jsem se před tím pár kilometrů držel sympatické skupinky, která držela fajn tempo a doufal jsem, že s nima dojedu až do cíle. Tím mým zablouděním mi tím ale skupina nenávratně zmizela z dohledu. Všemožně jsem se je snažil dojet, ale nic jiného než nepříjemných křečí jsem tímto snažením nedocílil. Po druhém výstupu na místní rozhlednu na kopci Krkavec se naštěstí trať už jen lehce vlnila, tak jsem i se křečemi dokázal dojet, aniž bych musel na trati kvůli nim z kola slézt. V cíli jsem vyhledal Ice, kterej už si v klídku vychutnával atmosféru v cílovém prostoru a stihl si i umýt kolo. Po pár minutách jsme si dali zasloužený pivko bez alkoholu, taky jsme něco pojedli a pomalu jsme se přemisťovali na parkoviště, kde jsme po naložení valili směr Sokolov…

Váš Kapr

Naše výsledky

Ice Pavel Staněk   (Plzeň) 115/430 celkově 48./155 kategorii M30-39
Kapr Pavel Havlík (Plzeň) 234./430 celkově 90./155 kategorii M30-39

FOTOGALERIE

< Předch.   Další >
Copyright 2019 Team GOOFY.
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter